Thursday, March 14, 2013

Aku curang


Aku curang.


Dulu masa darjah 4, aku minat N. Pada mulanya sahaja nak main-main, tapi tak sangka jadi serious. Darjah 5, hubungan aku dengan N makin rapat, kalau tak jumpa sehari, rasa tak lengkap. Kalau tak jumpa N, rasa sakit, tak sihat. Sampai darjah 6 aku bersama N, namun sebab aku dapat tawaran SBP, aku tinggalkan N. Sebenarnya aku dapat sekolah sukan, semua sebab pertolongan N. Kalau dulu aku terima tawaran sekolah sukan, aku boleh kekalkan hubungan aku dengan N. Tapi nak buat macam mana bukan jodoh.


Masuk tingkatan 1,aku masih berjinak dengan keadaan yang baru.  Tingkatan 2 aku jumpa B. B agak complicated juga, tapi setiap aku sabar dengan B. Tiap-tiap petang aku meluangkan masa untuk B, walaupun sibuk dengan kerja rumah yang cikgu bagi, aku tetap wajib luangkan masa untuk B. Tetapi hubungan kami tidak begitu indah, aku sering jatuh sakit. Namun, aku sabar dengan B dan akhirnya aku makin sayang dengan B malah tidak boleh berpisah. Tingkatan 5 hubungan aku dengan B memang akrab, aku sanggup berpanas pukul 1 tengahari semata-mata nak luangkan masa untuk B. Apabila SPM makin hampir, aku stress dan B sentiasa menemani aku. B tempat aku berkongsi cerita dan B juga tempat aku menangis.


Apabila aku masuk Universiti, aku sudah jarang meluangkan masa untuk B, sibuk agaknya. Namun, sekiranya ada event, aku akan usahakan untuk luangkan masa untuk B. Walaupun aku tak seperti dulu, B tetap terima aku.


Akan tetapi baru-baru ini, aku terjumpa N di university. Aku jadi buntu, untuk pilih B atau N. Tetapi jika bandingkan masa aku, aku banyak meluangkan masa bersama B. N dan B walaupun agak sama, mereka dua-dua ada kelainan. N lembut dan tidak pernah buat aku penat. B pula, sedikit ganas akan tetapi aku suka 
kekasarannya.


Aku dalam dilema, N atau B.


Malam tadi aku curang, aku luangkan masa bersama N, akan tetapi aku layan N seperti mana aku layan B sewaktu dahulu. Tidak bolehkah sekiranya seorang gadis ingin kedua-dua?
N dan B, dua-dua aku sayang





Netball atau Basketball?




Aku sayang gila kat Basketball, tetapi keadaan tidak mengizinkan. Hanya Netball yang ada di Universiti aku.




Apa? Korang ingat aku cakap pasal boypren boypren ke hape?

Hua Hua Hua


Buat suspen je.


Tapi andai kata korang dah agak Netball and Basketball, korang mmg hati mulia gila 

Ha, dah, scroll balik atas, baca dengan fahaman yang betul. 

Tapi serious aku rasa curang gila main netball tapi main gaya basketball malam tadi.



No comments:

Post a Comment